Menu

Palautukset ja reklamaatiot

Tuotteilla on 14 vrk ilmainen vaihto- ja palautusoikeus mikäli alla mainitut ehdot täyttyvät ja tuote palautetaan ohjeiden mukaan.

  • Palautusoikeus koskee vain puhtaita ja käyttämättömiä tuotteita!
  • Tuotteessa ei saa olla käytön / käsittelyn jälkiä tai likaa.
  • Mahdolliset tuotelaput on oltava paikallaan.
  • Tuote on oltava alkuperäisessä pakkauksessaan mikäli siinä on sellainen ollut.
  • Tuote (mahdollisine alkuperäispakkauksineen) tulee pakata huolellisesti niin ettei se vaurioidu matkalla.
  • Palautuksen mukana tulee olla lähetyksen palautuslomake (tullut lähetyksen mukana) huolellisesti täytettynä.

Mikäli palautuksen jälkeen tilauksen arvo laskee alle 150 euron (ilmaisen toimituksen raja), asiakas maksaa normaalit toimituskulut, jos hän palauttaa osan tilaamistaan tuotteista.

Arvonalenema

  • Mikäli palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty tai käsitelty niin että siinä on jälkiä tai likaa, on Nummisten Hevospalvelut Oy:llä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.
  • Mikäli tuote palautuu myyntikelvottomana on arvonalenema 100%.
  • Mikäli tuote on likaantunut tai siinä on käsittelyn / käytön jälkiä, tuotteen arvosta palautetaan 50%.

Vaihto

  • Voit vaihtaa saman tuotteen kuluitta yhden kerran toiseen kokoon.
  • Palautusten/vaihtojen käsittelyaika on 7vrk palautuksen saapumisesta. Mikäli haluat nopeuttaa vaihtotuotteen saapumista, suosittelemme tekemään haluamastasi tuotteesta uuden tilauksen heti kun olet huomannut tarvitsevasi eri koon.

Asiakaspalautukset

Postin pakettiautomaatin kautta tehdyt palautukset tulee hoitaa Shipitin automaattinumerolla seuraavasti:

  • Asiakas kirjautuu sisään automaattiin Shipitin numerolla yritysasiakkaana.
  • Pakettiautomaatilla ei pidä käyttää samaa lokerokoodia, jolla paketti alun perin vastaanotettiin. Jos asiakkaalla on käytössä Shipitin luoma asiakaspalautustunnus, voi lähetyksen palauttaa myös alkuperäisellä tunnuksella.
  • Paketti tulee jättää automaattiin Shipitin kautta tehdyn palautusrahtikirjan tai uuden osoitekortin kanssa.
  • Noutamattomat lähetykset Postin toimipisteistä palautuvat lähettäjän perusteella suoraan lähettäjälle.
  • Asiakaspalautukset Postin kautta onnistuvat palautusrahtikirjan tai uuden osoitekortin avulla. Mikäli asiakkaalla on käytössä palautusrahtikirja niin ei pidä ilmoittaa asiakaspalautus Postin tiskillä vaan lähetys laitetaan matkaan palautusrahtikirjalla ja normaalina lähetyksenä.
  • Mikäli asiakkaalla on käytössä Shipitin luoma asiakaspalautustunnus onnistuu palautus myös tämän avulla Postin pisteestä, tällöin tulisi paketin päälle kirjoittaa palautusosoite, yrityksen nimi ja palautustunnus. (HUOM. asiakaspalautustunnus ei ole helposti-koodi)

Palautukset DB Schenkerin ja Matkahuollon lähetyksille

  • Normaalit asiakaspalautukset Matkahuollon tai DB Schenkerin palvelupisteiden kautta ja noutamattomat lähetykset toimivat normaalisti jättämällä paketin alkuperäinen osoitekortti tai palautusrahtikirja paketin päälle ja toimittamalla lähetys Shipit-palvelupisteeseen josta lähetys palautuu alkuperäisen lähettäjän perusteella.
  • Noutamattomat lähetykset palautuvat myös suoraan lähettäjälle.
  • Lue lisää palvelupisteistä >
  • Shipitin pakettiautomaattitunnus löytyy osoitteesta www.shipit.fi kun lähetys on suoritettu loppuun tai API-asiakkaille Postipaketti-palvelun kuvauksen alta.
  • Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä myös Shipitin asiakaspalveluun.

HUOM! Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole palautus. Noutamatta jätetyistä tilauksista perimme 14,90€ toimitus- ja käsittelykulut, jotka vähennetään palautettavasta summasta.

Palautukset maksetaan 30 vrk sisällä palautuksesi käsittelystä.